Inspiratie kippenhok

Onze meningen veranderen soms nog weer over waar we de kippen willen. Op het moment zitten we er aan te denken om het hok toch in de schuur te maken en dat de kippen dan via een poort naar buiten kunnen. Naar de ren!
Terwijl we ze ook al in de hoek van de achtertuin hadden bedacht. Alleen leek ons dat een  betere plek voor de groente tuin…. Pff daar komen alle beslissingen weer! hahaha.

Via pinterest (love the site!) heb ik al heel veel inspiratie opgedaan. En ik moet zeggen dat ik de wat meer romantische stijl wel heel leuk vind voor de ren. Hier is de link naar mijn gehele kippen bord → Pinterest kippenhok inspiratie

IMG_5777

Zoiets als hierboven vind ik prachtig! Tegen de mooie grijs betonnen wand van de schuur. Rozen tegen de palen op laten groeien. Ik denk dat dat prachtig moet zijn. Wat denken jullie?

Ik zou het nog heel leuk vinden als we sedumdak te kunnen toevoegen maar dit wil ik sowieso terug laten komen in de tuin. Dus als het niet zou gebeuren is het ook goed.

Meestal eten kippen alles wat los en vast zit maar er zijn een aantal planten die ze met rust laten. Het proberen waard om toch nog een leuke planten aankleding te krijgen in de ren.
En dat trappetje van stokjes vind ik toch wel zo schattig! Die ga ik maken..hopelijk hahaha.

En aangezien de kipjes zich niet moeten vervelen en gezond moeten blijven, dacht ik dat deze twee wel heel leuk waren! Een kippenschommel, te schattig toch? En een zandbad hebben kippen gewoon nodig. Hiermee ontdoen ze zich van parasieten.
Een andere leuke activiteit die ik altijd zie rond komen op social media en pinterest, is de spelende manier om kippen te voeren. Door bijvoorbeeld een spitskool aan een touw in het hok te hangen.

Tjah sorry een beetje provisorisch getekend maar dan krijg je een beetje beeld.

Dikke kus Lieneke

2 Reacties op “Inspiratie kippenhok”

Plaats een reactie